Kauppakorkeakoulun viestintäohjelmien alumnit ja opiskelijat tapasivat

16.05.2017

Viestinnän opiskelijoiden ainejärjestö KY Communication kutsui Corporate Communication -maisteriohjelman alumneja takaisin Kauppikselle.

Corporate Communication -maisteriohjelman alumneja.

”Ja vanha koulu kiinnosti!”, sanoo Corporate Communication -maisteriohjelman johtaja Leena Louhiala-Salminen nauraen. Noin 60 alumnia, opiskelijaa ja organisaatioviestinnän henkilöstön edustajaa tapasivat sekä vanhoja että uusia tuttuja. Yhdessä käytiin läpi näkökulmia tämän päivän yritysten ja organisaatioiden viestintään.

Keynote-esityksen piti Pohjoisranta Burson Marstelles -viestintätoimiston toimitusjohtaja Clarisse Berggårdh, joka haastoi yleisöään painottamalla, että viestintävälineiden kehityksen tahti ei hidastu – se ei itse asiassa koskaan tule olemaan enää niin hidasta kuin nyt! 

Myös paljon käytetty jako yritysten väliseen (B2B) ja yritysten ja kuluttajien väliseen (B2C) viestintään on Berggårdhin mukaan syytä unohtaa: tänään kaikki viestintä on vain H2H – human to human! Moniulotteisessa ja vaikeasti haltuun otettavassa ympäristössä vuorovaikutuksen perusasioiden ymmärrys ja jatkuva halu oppia uutta ovat ehdottomia edellytyksiä viestinnän, ja johtamisen, ammattilaisen työssä.

”Iso kiitos KY Communicationille tilaisuuden järjestämisestä! Toivon kovasti, että alumnitapaamisesta tulee vuosittain toistuva tapahtuma.  Siitä hyötyvät kaikki osapuolet: alumnit ja opiskelijat tutustuvat toistensa maailmoihin. Kurssien pitäjät rekrytoivat alumneja vierailijoiksi ja kaikki vahvistavat erityistä identiteettiään yritys- ja organisaatioviestinnän asiantuntijoina”, Leena Louhiala-Salminen toteaa.

Aiheet